Международный психологический конгресс - International Congress of Psychology (ICP 2020+)

Международный психологический конгресс - International Congress of Psychology (ICP 2020+)

26 июля 2021
С 18 по 23 июля в виртуальном формате прошел Международный психологический конгресс - ICP 2020+( https://www.icp2020.com/) , собравший боле 3000 участников со всего мира. В его работе активное участие приняли сотрудники лаборатории психологии саморегуляции Психологического института РАО.


С 18 по 23 июля в виртуальном формате прошел Международный психологический конгресс - ICP 2020+( https://www.icp2020.com/) , собравший боле 3000 участников со всего мира. В его работе активное участие приняли сотрудники лаборатории психологии саморегуляции Психологического института РАО. Под руководством зав. лабораторией, член-корр. РАО, доктора психологических наук В.И. Моросановой была организована работа симпозиума «Self-regulation of goal achievement and well-being», в рамках которого доклады представили: В.И. Моросанова «Conscious self-regulation as a meta-resource of the students’ well-being and academic achievement»; вед.н.с. Фомина Т.Г. «Psychological well-being and academic achievement: мediating role of self-regulation», вед.н.с. Бондаренко И.Н. «Self-regulation as special resource of well-being during transition from primary to secondary school»; Ковас Ю.В. «Personality, externalising and internalising problems, and performance of high achievers»; Бубновская О.В. «The relationship between self-regulation and psychological security of youth» Симпозиум вызвал большой интерес, собрав более 70 участников. Видеозапись симпозиума доступна по ссылке: 


От лаборатории на Конгрессе также было представлено 5 постерных докладов:

Bondarenko I.N. Academic success in native language in middle school: models of cognitive and personal predictors (co-author Morosanova V.I.)

Fomina T.G. Associations between school engagement and self-regulation among Russian adolescents (co-authors Potanina A.M., Filippova E.V., Morosanova V.I.)

Kondratyuk N.G. Considering workplace well-being: Self-regulation, work engagement, and job stress (co-author Morosanova V.I.)

Potanina A.M., Do students with various profiles of conscious self-regulation differ in personality traits? (co-authors Tsyganov I.Yu., Morosanova V.I.)

Potanina A.M. Applying ethos of conflict model in study of societal beliefs about intractable conflict in media. 

Фотогалерея